Våre beste klipp

flere filmer...

Ledere og debattinnlegg

flere debattinnlegg...

Innlegg

Så lukker også salt peanuts* ned for konsertanmeldelser

Så havnet vi der vi ikke hadde lyst til – nok en gang. Vi går inn i julehøytiden uten å kunne oppsøke en eneste konsert, hverken i Danmark eller i Norge. Og det er med på at vi heller ikke har så mye å melde fra konsertfronten i tiden framover.

Men anmeldelser av plater, essays, skiver du bør skaffe deg og nyheter, kommer mer eller mindre regelmessig på salt peanuts* også videre framover. Og det er dette som er det eneste positive i disse isolasjonstider: Det kommer stadig nye plater vi kan anmelde. Musikerne har sine tanker de gjerne vil dele med sitt publikum, og vi følger korona-situasjonen nøye for å få med hva som skjer på kulturfronten.

Men det viktigste av alt er at vi nå tar vare på hverandre og følger myndighetenes råd og pålegg. Vi i salt peanuts* er ingen forståelse for vaksineskeptikere og -nektere, som med alle mulige merkverdige begrunnelser ikke vil følge myndighetenes råd. Vi aksepterer rett og slett ikke at noen der ute skal påføre våre land enorme samfunnsøkonomiske konstnader ved ikke å ta vaksiner, slik at vi aldri blir kvitt dette hersens viruset.

KOM DERE TIL ET VAKSINESENTER FORTEST MULIG – FÅ SATT DE TRE VAKSINENE – SÅ VI KAN FÅ SAMFUNNET OG KULTURLIVET TILBAKE IGJEN.

Husk: Det er kun kort tid til årets Vinterjazz i Danmark – med flere hundre konserter rundt om i landet. I Norge, Sverige, Finland og i resten av Europa, har hardt arbeidende klubb- og festivalarbeidere planlagt for en relativt vanlig vår. Og selv om myndighetene ikke vil si det, så SKAL alle ta vaksinene de blir tilbudt. Noe annet er ytterst egoistisk og gavner overhode ikke demokratiske samfunn.

Ferdig snakka!

Vær sikker: salt peanuts* er tilbake med konsertanmeldelser så fort våre samfunn gjenåpner for konserter. Men la det, for all del, ikke gå like lenge til gjenåpningen som det gjorde forrige gang. Vi trenger levende musikk, kreative utøvere, spennende konserter og å treffe gode venner ute på konserter og klubber igjen – snarest mulig!

Vi sees der ute, om ikke lenge!

Skriv et svar